ny form av djävul

2012-01-28 @ 23:31:39
Vi har sett klart animen Mahou shoujo Madoka magica och där är det en liten "filur" som övertalar tjejerna att själva göra valet att bli mahou shoujo "magical girls" genom att de får en önskan uppfylld.. men samtidigt som de får en önskan uppfylld så skapas en förbannelse..

så det är lite som ifrån Jigoku shoujo där man lägger en önskan om att någon de hatar skall dö och får en liten strådocka med ett snöre om magen och när man väljer att den personen man önskat dö skall hamna i helvetet så drar man loss snöret och då skapas två gravar i helvetet, dvs den personen som ber om en annans död kommer få en förbannelse på sig och det är att man skriver in en plats i helvetet automatiskt.

Jag kände obehag av denna "filur" vad han sa, hur han sa... kändes som brainwash men jag kunde inte placera vad jag kände det påminde mig om, sen sa älsklingen "han är satan" då plötsligt kom jag på vad det var det påminde om.. och då kom analysen om liknelsen med Jigoku Shoujo..

(älsklingen sa lite mer också men jag minns inte exakt vad han sa men han gav en annan analys.. de byter nämligen ut sin själ mot önskan så de blir tomma skal typ.. älsklingen var bättre på att uttrycka det än vad jag är...)

Dock kan jag säga.. det är nog den sötaste satan jag nånsin sett *fniss*
Vi ser på mer anime nu.. men jag grät i slutet på denna.... isch.. jag är så känslig..



Nu ser vi på black rock shooter och sen ska vi se på Makademi Wasshoi!! jag är riktigt nöjd med vårt anime-maraton. vi har haft 2 pauser.. 1 - imorse och diskutera japanresan och 2 - innan idag då vi spelade lite tvspel istället.

Jag var inne och köpte 2 nya spel på Game i fredags, älsklingen och Pokemon testade ett av dem - Afro Samurai. Sen den andra hette N3 har jag för mig.. den ska vi testa antingen senare idag eller imorgon.
Jag är svintrött så det kan hända vi ger upp anime-maraton för denna kvällen så jag sover och älsklingen och pokemon spelar spelet...

... vi får se vad som händer!!

♥Lämna åsikt♥

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0