Jösses vad tiden går

2012-04-28 @ 07:22:27
Jag kan inte fatta det redan gått fem dagar utan att jag bloggat..

Jag har som ni kanske förstått, fullt upp på jobbet och blir både trött i kroppen och trött mentalt så när jag kommer hem så njutar jag av tiden tillsammans med älsklingen.

Det är första gången på flera år som vi jobbar samma tid, älsklingen har 90% av tiden sedan vi skaffade hund jobbat stängning för att han skulle slippa vara ensam mycket men det har ju bidragit till att vi aldrig sett varandra.

Är så lycklig för detta!!

Sedan så har jag haft fullt nu sedan i Onsdags.
Jag ska sjunga solo på vårkonserten den 13 maj.

Det kommer bli en häftig utmaning!!!

Jag ska sjunga
"Time to say Goodbye" som Sarah Brightman har gjort mest känd.
Dock tror jag de flesta tänker på den när hon sjunger tillsammans med Andre Bocceli.

Den är otroligt vacker men jag håller fast vid vad jag sa häromveckan till min pappa "det finns vissa personer som det är nästan helt omöjligt att sjunga låtar från, Elvis, Sarah Brightman, Pavarotti, Freddie Mercury, Kurt Cobain" Det är säkert fler, men det är de jag kommer på nu (älsklingen sa Kurt Cobain)

Grejen är att deras låtar är liksom som "ikoner" deras röster har en speciell stämpling, vilket gör att sjunger man deras låtar så jämför man på studs med orginalen och då håller nästan aldrig rösterna.

Oavsett även om det stämmer så kan jag ändå inte sluta vara lycklig för jag ska sjunga den låten :P

♥Lämna åsikt♥
Postat av: Chaya

Jag tror det kommer gå jättebra!! Du sjunger ju jätte vackert! Skulle vara kul att få höra med så jag väntar ivrigt på video updatering om konserten senXD



Kram!!

2012-04-28 @ 11:45:39

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0