Djurmisshandel

2011-09-30 @ 12:44:26

Det har varit flera artiklar om olika fall av djurmisshandel och det krossar mitt hjärta..

jag vet att mitt stora bekymmer är att jag förmänskligar djur men när ex en hundvalp blir kastad om och om igen i havet, när en sex månader valp blir slagen och strypt och när hundar lämnas i en bagageluckan i månader så kan de inte försvara sig.
De kan väldigt sällan försvara sig.

Min rädsla för border collies grundar sig på missshandel av djur, den hunden blev slagen och skadad och ryten åt av sin ägare vilket gjorde den hemskt rädd och vaktande. Familjen som vi umgicks med på campingen hade tagit hand om hunden på grund av Tim's dåliga liv hos den förre ägaren.
Den ägaren gjorde att Tim alltid var på sin vakt och tack vare dess gener (fårvallning) så satte den att skydda sin familj som första prio. Barnens mormor hade blivit biten flertalet gånger och har slutat att besöka dem tack vare Tims beteende och jag blev biten i magen av den hunden när jag var elva år.

Tim fick ingen bestraffning alls utan levde vidare med familjen, jag tappade kontakten med tjejen i familjen som var i min ålder men Tim var vuxen då och har förmodligen gått bort gammal och lycklig.

Jag mår fruktansvärt av att se hundar bli misshandlade eller vanvårdade, alla djur faktiskt. jag ser det lika farligt, hemskt och elakt och fruktansvärt som barnmisshandel.
Det finns inga undanflykter för något av beteendena. Båda är hemska och avskyvärda.

Det är min åsikt i allafall...
Djuren kan knappt försvara sig, de kan inte springa därifrån och be en granne ringa polisen, så de är ganska försvarslösa om de inte biter tillbaka men oftast får de inte chansen att göra det.


♥Lämna åsikt♥

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0