Larviga träd

2011-06-02 @ 21:35:40

Jag var ute med Kaworu och upptäckte dessa träd.. det är vanliga träd, men de är fulla med nät.. jag tyckte det såg ut som spindelnät.. men när jag gått hem och lämnat kaworu och hämtat kameran så märkte jag att det är inte spindelnät.. det är nät som är skydd för ägg som fjärilar (antar jag) lämnar.. det är alltså fullt med larver i små "påsar" och de använder sig av nätet för att ta sig till löven oskadda..

De äter sönder alla löv och tar all näring från träden så de kommer aldrig bli fina stora träd..
men det är ändå rätt häftigt.










♥Lämna åsikt♥
Postat av: Nina

Ew!! That's disgusting!.. XD

2011-06-02 @ 23:13:03
URL: http://mittlivsomcatty.blogg.se/

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0