God Jul

2011-12-24 @ 22:53:10
Jag har varit tyst ett tag på bloggen, det har varit många anledningar till det, först hade jag så mycket press med konserter, luciatåg och overload med arbetet.
Jag har även varit på en hel del arbetsintervjuer och kan med glädjande besked meddela att jag har fått ett nytt jobb i lund.
Ska bli jättespännande, sa upp mig i måndags och såklart har min chef förstört mycket för oss.
Min kollega fick beskedet att de ska ta bort ekonomiavdelningen så hon kommer bli arbetslös och han lägger den "skulden" på mig, samtidigt som han sänker min kollegas självförtroende vilket kommer påverka hennes jobbsökande.. det inte bra alls.
Jag slutar 13 januari, ser verkligen fram emot det, det nya jobbet ger mig mycket bättre möjligheter, bättre pendeltid då det är i Lund, jag får 5000 kr bättre lön, sen är det bättre arbetsvillkor så dessa är med i facket, har kollektivavtal och betalar pension. det gör inte mitt nuvarande jobb.
Kommer sakna min kollega då jag trivs bra med henne men detta kommer bli superbra!
Måste ladda så jag gör ett bra jobb när jag kommer dit. ska försöka sova ut en massa före!
Men därför har det blivit mycket och jobbiga dagar den senaste tiden, detta är ju också en omställning.

Har varit och firat jul med mina föräldrar idag. Kaworu fick sin allra första julklapp! jag hade köpt en leksak och lagt godis inuti men han var mer nyfiken på godiset än leksaken haha.

Här kommer lite bilder!



Detta är en julklapp+gåva till älsklingens far och hans fru, de har varit ett fantastiskt stöd till mig i år och de är jättesnälla och trevliga!
Jag har gjort det här själv... köpte en plasttallrik typ.. den ser ut som en bricka. Saffranskaka i muffinsform, knäck, ischoklad och mjuk pepparkaka i muffinsform.



Jag köpte coctailglas som jag la i kors över flaskhalsen och la knäcken och ischokladen så det "rann" ur glasen.
Tyckte det blev bra!



Ischokladen......hade redan börjat smälta tyvärr...



Mamma hjälpte mig göra rosetten.. jag.. ehm... fattade inte riktigt hur jag skulle göra.

Vi åkte in till Lund för att lämna Johan och när vi ändå var där så sprang jag och mamma in på nova lund, jag köpte en julklapp till mamma åt pappa och mamma hittade julklappar till pappa.

Det var roligt att gå på stan.. men jag har aldrig någonsin handlat på julafton så det var en annorlunda upplevelse.
Om älsklingen inte skulle lämnats i Lund så hade vi inte åkt in och handlat så det var tur i oturen.

När vi lämnade över så fick jag känslan av att gåvan inte var lika uppskattad som jag hoppats på.. jag har inte hört något om det heller så vet inte om det blev uppskattat.. får se vad de säger...

Men men älsklingen är hos dem idag för hans älskade lillasyster är där så han kan umgås lite med henne..
Han ska sova över där tydligen, han ringde precis. hoppas han sover gott inatt..

Här kommer lite andra bilder från kvällen





Kaworu ligger och tittar på kalle ankas jul



Debut, första julklappen



Leksaken glömd?


Några julklappar jag fick









gissa vad jag ska göra imorgon ♥


♥Lämna åsikt♥

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0