Venice day 1

2011-04-08 @ 08:37:21

Igår landade vi på flygplatsen Marco Polo! Resan har gått bra.

Vi reste först från Köpenhamn till Zürich (Schweiz) och den resan tog nästan 2 timmar.


Min sysselsättning flyg 1. Läste i venedigboken och skrev upp ord och uttryck i italienska.







Vi mellanlandade i Schweiz.. väldigt liten flygplats enligt mig... men det var för de har inte öppet till alla gates utan man får vara kvar där man gick av om man inte ska gå ut helt och hållet...
Jag var nervös när vi började flyga.. är lite smått flygrädd.. mest vid landning och start men även vid turbulens..
men de hade tekniskt problem med flyget så det var nästan en halvtimma sent innan vi åkte.. så det ökade min oro lite grann.. men de vackra bergen som jag har sjuttioelva bilder på gjorde att all min oro försvann.. det var så vackert!!











Sysselsättning resa två.. lite suddigt, men kameran fick för sig att jag ville ha fokus på glaset... tänkte inte på det då.. man ser inte all oskärpa på den lilla skärmen.. coca cola burken var jättesöt! jag ville behålla den haha.



Stad under vatten.. jag satt först och tyckte det såg hemskt lerigt ut i vattnet.. men kom på det är tidvattnet som var över ön.. det är en av öarna utanför venedig.. jag hann inte ta kort på venedig ovanifrån för vi landade.. men på vägen hem ska jag försöka.





Står och väntar på bussen (linje 5) som går från Marco Polo flygplats till Venedig "Piazzale Roma" som är deras busstation i princip.
Johan och jag kom bort från varandra på flygplatsen så det var lite pirrigt men vi hittade varandra till slut.. Han hade gått på toa medan jag la packningen på vagn och istället för att stanna kvar så gick jag och ställde mig utanför herrarnas för att möta honom när han var klar... dock så hade vi gått om varandra och missat varandra.. dumt.. men vi hittade varandra till slut.



Utsikt från bussen, åker bussen över till venedig.. kostar 3 eur om man köper på informationsdisken.



Utanför hotellet..



Inuti hotellet (hjärtkudden är dock min)



Inuti hotellet.

























Min överraskande middag.. när det står "entrecote" som rätt.. på 10 eur.. då tänker man att det ska tillhöra något, typ potatis, ris...whatever.. nej.. bara kött.
köpte till sallad för 3 eur för det går inte att bara äta kött och tro man blir mätt när det är första målet efter frukost.

men det var gudomligt tillagat!!



Älsklingens pasta med lax..



Älsklingens caffe latte!
Jag har inte riktigt lärt mig ta bilder i mörker...



Älsklingens Tiramisu



Vi avslutade kvällen med varsin drink.. jag tog cosmopolitan och älsklingen tequila sunrise


♥Lämna åsikt♥
Postat av: Ida

Ahh, ert hotellrum är ju rena drömmen! <3

2011-04-08 @ 10:18:23
Postat av: Nina

Ser najsigt ut!

2011-04-08 @ 19:10:44
URL: http://mittlivsomcatty.blogg.se/
Postat av: Daniela

Verkar jättemysigt!

Kul med så mycket bilder! Är imponerad över kvaliteten på dem som är tagna från luften, de brukar aldrig bli så tydliga =)

2011-04-08 @ 23:57:00

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0