~Utnyttjande?~

2010-09-18 @ 21:01:36
Jag vet man inte ska egentligen lägga in politiska åsikter..
men.... fy tusan!!! Jag avskyr de som utnyttjar andras lidande för egen vinning!!!
Ex. det som är mest tydligt just nu är ju tjejen som skrev om sin mammas sjukdom i sin blogg. Det var så tydligt det var för att få folk att inte rösta på alliansen. och hon har lyckats. ett j**la knep, utnyttja sin egen mamma :( hemskt, sen utnyttjade Mona Sahlin det i debatten, fruktansvärt!!!
varför utnyttja andras lidande.
Det är lika avgörande för oss arbetslösa vem som vinner valet, jag förstår mig inte på hur man kan utnyttja folk.

*uppdatering: Jag tycker självklart synd om den stackars kvinnan som är så sjuk och tvingas ut i arbetslivet, det jag reagerar på är att en dotter kan utnyttja sin egen mamma, samt att hon gav Mona Sahlin det vapen hon behövde "Pity" dvs vår förmåga till att tycka synd om de som har det värre, så om Mona Sahlin vinner ikväll så är det för att man tycker synd om kvinnan, inte för ett bättre sverige och det är kasst.


Varför kan inte svenskar vara hövliga? trevliga? bry sig om andra? varför ska vi bara köra över andra, dunka in i varandra?? varför förstöra för varandra och bara vara själviska och bry sig om sig själv??
95% av de jag träffar som jag inte känner bryr sig enbart om sig själva! Varför kan man inte vara hövlig och bry sig om sina medmänniskor? hjälpa de som lider osv??

Varför kan inte sverige vara som japan? de är 10 ggr bättre människor än vi T_T ja vissa kommer säkert säga "flytta till japan då", det har varit i tankarna men jag och min sambo vet vi får bättre bonde i sverige då boende är riktigt svårt att ha råd med något vettigt... tyvärr.
så ja, jag bor hellre i japan, men tyvärr så blir det inte av.

Jag har själv inte bestämt än vad jag ska rösta på så dra inte någon slutsats av det jag skriver.

Jag tar kanske i lite för jag är irriterad, men... visst är det en poäng i det?

♥Lämna åsikt♥
Postat av: Nina

Tyvärr så går ju valen ut på att smutskasta varandra så mycket det bara går för att vinna röster. När det kommer till sånt så är de inte människor utan snarare vildar som gör allt för att överleva och vinna. De skiter i de små människorna som hamnar i kläm. Det har alltid varit så och med all sannolikhet kommer det alltid att vara så. Men jag vet också att det finns de som bryr sig, dock är det alldeles för få och för små för att göra sina röster hörda. That's life!

2010-09-18 @ 23:18:20
URL: http://mittlivsomcatty.blogg.se/

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0