~Inception~

2010-09-18 @ 10:46:25
Jag skrev detta inlägg igår men det blev inte publicerat korrekt :( så tyvärr fick ni två dagars missad blogginlägg.

Jag hade inte möjlighet att blogga igår tyvärr.
Direkt efter jobbet så mötte jag älsklingen på tåget till malmö, vi åt på max och sen tog vi oss som hastigast för att ta ut våra biobiljetter ♥
Sen gick vi omkring i SFbokhandeln och letade runt bland manga, anime och andra filmer, det var riktigt mysigt. Jag köpte en manga!! *lycklig* och anime-boxen med "Ghost-hunt" som är helt fantastisk!! Älsklingen köpte boxen med Death Note som också är helt fantastisk!!

Inception var ruskigt, fantastiskt bra! Jag älskade den, så välgjord! Älsklingen hade köpt popcorn så vi satt spända och åt popcorn och verkligen sögs in i filmen.
Älsklingen berättade för mig att inception har tagit sin inspiration från animen "Paprika" som skapats av Satoshi Kon som tragiskt nog dog 24 augusti.
Det har nästan gått en månad, känns knappt som det, det är en katastrof att han har gått bort, han påverkade animevärldens så mycket. Han gjorde sådant som andra inte vågat göra. Han har gjort flertalet fantastiska animeer. Bland annat Paranoia Agent och Tokyo Godfather.

Mitt råd är att se dessa!!! och biofilmen.

♥Lämna åsikt♥

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0