Håller fullständigt med!

2010-10-07 @ 08:23:10



Jag håller med om detta. när min mamma hade mig i sin mage fick hon springa runt och joba och göra tunga lyft. det var även hennes chefs fel, det gjorde att livmoderkakan var på väg att lossna och jag var nära att dö. Blev född med akut kejsarsnitt då mitt hjärta gick på tok för långsamt och fick ligga i kuvös i en månad. Jag blev 1 månad och 7 dagar för tidigt född.

Man måste förstå hur sådant påverkar barn. Jag slutade växa vid 6-7 månader i mammas mage och det har resulterat i varför jag är så kort.
Graviditeten är jätteviktigt för starten för barn. för om mamman röker, dricker eller om hon tvingas göra tunga lyft så påverkar man barnet för resten av dens liv.
Det är en enormt avgörande faktor.

så tänk efter ni som röker, för många älskar att röka mitt i trappor, bland folkmassor och har ingen respekt alls. (detta gäller inte er som faktiskt har respekt) för att vara passiv rökare är mer farligt än att vara rökare så ni skadar er omgivning enormt. så om ni inte kan respektera oss andra, vänligen respektera de som är gravida så ni inte påverkar den lilla i magen.


♥Lämna åsikt♥

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0