Mitt barndomshem

2010-11-07 @ 11:41:32
Jag har berättat tidigare att mitt barndomshem blivit sålt nu, jag kan aldrig kliva in i det igen.
Känns sorgligt men samtidigt lite skönt då jag har en del dåliga minnen i byn vi bodde.

Här kommer lite bilder från sist jag var där. synd bara jag inte kan visa bilder från sommaren. det är otrolilgt vackert där då.


Jag börjar med en tribute till min gamla "dagmamma" och "dagpappa". Jag spenderade stor del av min uppväxt hos dem och har alltid under våren, när jag var mindre, plockat massa vitsippor och blåsippor till dem. det fanns en äng där det växte mängder av vitsippor och blåsippor i torpet.
Jag älskade dem otroligt mycket och deras bortgång har smärtat mig enormt och jag köpte blommor när jag var där och la dem vid deras minneslund.



Om man kliver in i hallen (som jag glömde fotografera) så kommer till höger direkt så är toaletten, men till vänster strax därefter så kommer man till detta rummet.
vi kallar det nu för "blåa rummet" men innan var det "lilla rummet" innan vi tapetserade om.
Detta var mitt rum i några år, jag möblerade om otaliga gånger för att hitta den perfekta kombinationen i det lilla rummet. en gång i oktober...tror det var 1999 eller 2000, då möblerade jag rummet 6 gånger bara den månaden.
ett annat "intressant" minne är även en gång under ungefär samma tid så hade jag tappat bort min klocka. det var en sån klocka man kunde simma under vatten med, tryckte man på en knapp så lyste displayen. detta låter kanske lite pasé nuförtiden, men under den tiden var det häftigt och ovanligt. Jag hade i vart fall tappat bort den. dock ett halvår senare så började något pipa en gång var femte minut och jag kunde inte förstå vad det var som pep. kunde inte somna på grund av pipet och jag började storstäda min garderob (det var ingen garderob med kläder utan böcker, papper, kontorsprylar helt enkelt) och när hela var tömd så hade jag fortfarande inte hittat vad det var som pep.
Sov i vardagsrummet den natten och natten efter hjälpte pappa mig att flytta undan väggen i garderoben och vips. bakom garderoben så var min klocka som skrek efter nytt batteri.



Badrum är inte egentligen särskilt intressanta.
Men jag har en hel del roliga minnen där med. jag hittade en dagbok min mamma förde... det verkade som om det var en dagbok gjord för att berätta om alla gånger jag skadade mig. för var sida var fylld med flera olyckor varje dag. en av dagarna hade jag sprungit in i badrummet och snubblat på tröskeln, ramlat och fått näsblod. detta hände 2 gånger samma dag.
Ni märker det är två dörrar till badrummet. dörr nummer två hade vi öppen vid julafton. för då när vi var riktigt små och dansade kring granen så dansade vi runt granen och sen några gånger dansade genom vardagsrummet, ett annat rum på andra sidan dörren, badrummet, hallen och vardagsrummet igen.



En del av köket. det såg inte ut så här tidigare. det är kanske 10 år sen de gjorde om köket visserligen, men när jag var liten så såg det annorlunda ut. fast finare nu.



Resten av köket.
När jag var liten så hade mamma gjort blåbärssylt eller om det var blåbärsoppa. jag hade precis växt så pass lång att jag kunde nå handtaget på kastrullen och mamma, som inte var i köket just då, blev vettskrämd när hon hörde världens brak ifrån köket. jag hade fått tag i handtaget och vält hela kastrullen och satt i köket med blåbär över hela mig och över golvet.. kasatrullen låg vid sidan av vält på golvet.
jag har inget minne av detta men min mamma har skrattat åt det många gånger.


Jag och älsklingen ska se på mer anime nu. återkommer med mer bilder och minnen ♥


♥Lämna åsikt♥

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0