orättvist eller roligt att vara en del av ...

2010-05-18 @ 08:10:36

dsc00618 (MMS)

orättvist eller roligt att vara en del av det? Jag läste häromdagen att kungen och riksdagen betalar hälften var av viktoria och daniels bröllop, men, alla dem pengarna är ju skattepengar, dvs tekniskt sett våra pengar, är det så generöst av dem att betala, är det inte bättre de säger 'vi skänker folkets skatteinbetalningar för att kunna finansiera vår kronprinsessas bröllop' jag bryr mig inte mycket på vad som händer i kungafamiljen, gör inte mig något att de vill ge dem pengar, men tänk efter, om de skänker 50 miljoner, då har de mindre i kassan, då höjs skatten så de kan höja sina löner. Är det så rättvist? Jag vet att många dyrkar vår prinsessa och ja hon är en väldigt god person, men jag anser att om man skall skänka de pengar vi betalar in så bör de ju faktiskt se om vad vi, folket, tycker om det. Jag menar vi betalar ju tusentals med pengar varje månad. Eller? Tycker ni jag är helt ute och cyklar? Gå en trevlig dag. Jag är på väg till jobbet


♥Lämna åsikt♥

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0