~Min Kawaii Obento box till imorgon~

2010-05-07 @ 20:40:44
Jag har kämpat i 2 timmar och gjort denna, har visserligen tagit en paus för att gå ut med hunden, en paus för att leta efter min älskade äppelklyftare (som jag tyvärr inte hittade) och självklart att ta kort. Plockade lite i hemmet också i början istället för att passa på att skära frukt och grönsaker så jag tror man kan banta ner tiden till ca 1 timma.

Här kommer bilder ♥ Detta är en väldigt ambitiös matlåda för 2, Dock så är jag faktiskt nöjd!!

Först en liten bild på sötnosen

Pannkakor, jag använde en halv sats pannkakssmet (1½ smet av 1-2 portioner)

Pancakes in the making

Ser ni vad jag valde för pepparkaksform?

4 ägg i omelett-smeten ♥

Hur man gör rullad omelett.

Del 1

(notering, detta är om man inte har ett ordentligt omelettjärn, jag har ett men den är så stor jag behöver ha dubbelsats för att det ska bli bra, så därför så använde jag en rund, man formar med stekspade)

Del 2

Jag använder 1 träsmörkniv och 1 stålsmörkniv för att snurra, ena trycker ner knytet försiktigt och den andra "välter" pannkakan så den snurrar. Den skall ha fått lite färg på undersidan men fortfarande vara kladdig och ofärdig uppepå.

Del 3

Del 4

Jag lyfter upp pannkaksknytet, häller ut smet och lägger den längst upp uppepå så den "kletas" fast

Del 5

Färdigsnurrat

Del 6

Här är omeletten skuren, pannkakorna är pusselbitar och socker i en liten bullform.

 

Dags för grönsakerna

Jag skar ut innehållet i gurkan

Sen så gjorde jag dem som små hjärtan

Vad skulle jag nu göra med ringarna som blev över *funderar*

JA, jag lägger coctailtomater i dem, sen så skar jag upp lite sallad och la i bullform.

Sen gjorde jag fruktsallad av äpple och apelsin

En varsin, de är i plastfolie med en söt rosett som håller ihop det som en liten påse

Frukt-obento, Kiwii, jordgubbar och vindruvor

Allt när det är färdigpackat, i den röda är fruktsalladen, nedersta frukterna, mellersta är grönsakerna och översta är omelett och pannkakor. I flaskorna skall jag hälla i äppeljuice.


♥Lämna åsikt♥

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0