~Tips på Caféer i Tokyo~

2010-03-09 @ 19:12:21
Jag och älsklingen har, som jag nämnt tidigare, varit i Japan 2 gånger. Tänkte tipsa om lite caféer som vi besökte. Kanske lägger till någon restaurang som är utanför Tokyo men främst i Tokyo.


Mai♥lish Cafe

Visst ser det välkomnande ut.

Mai♥lish Cafe ligger i Akihabara, lite i utkanten, man får gå 2 gator upp för att komma till dem.

På Söndagar har de cosplay-outfits, då får man räkna med en lååång kö.

Man får inte lov att ta kort inne på Mailish.

 

Cure Maid Cafe

Cure Maid är mysig miljö ♥

Här är ingången till Cure Maid, det är ett par våningar upp, har för mig det är två våningar, detta är ett paradis för de som gillar detta:

Det är nästan som de vi har i sverige där man lägger i 5 eller 10 kronor och får ut en "liten" boll med en liten överraskning i. De flesta har en anime per maskin så man samlar på figurerna ^.^

 

Mai Dreamin

Jag hittade tyvärr inte så mycket bilder, detta är ett ordentligt "moe"cafe, Det ligger i Akihabara, man betalar för varje halvtimma man sitter där, så pass populärt är det. Man får varsin liten klocka, när man plingar i den så kommer personalen ^.^

När man får sin mat/fika/dryck så gör man en liten ramsa tillsammans med personalen, det är väldigt gulligt, men kändes lite off eftersom vi inte visste att det var tänkt så. Sen har de små "rum" där man kan spela wii, få fingermassage eller liknande med flickorna som serverar ♥ That's what they call service.

Man skall upp ett par våningar, denna visar det ^.^

 

Christon Cafe

Jag känner inte riktigt igen bilden men stilen. Vi satt i en annan liten del av hela stora lokalen så jag tror nog att detta är en av de vackrare platserna på hela christon cafe.

Man får lov att ta kort här inne, de har väldigt god mat vackert dekorerat och det är sån kvalite på personalen, vi blev eskorterade till våra platser och under tiden vi gick klappade hon två gånger i händerna och varenda en av alla i personalen riktade sig mot oss, bugade och välkomnade oss. Det var häftigt.

Christon Cafe ligger i Shinjuku.

 

Detta var vad jag hade att bjuda på idag ^.^ kommer lägga upp fler senare.

Bilderna är tagna från google, våra bilder ligger i älsklingens dator, när jag väl är smart och lägger över bilderna på min dator så kommer jag uppdatera dem bilderna ♥


♥Lämna åsikt♥

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0