~Skapa en egen kokbok~

2010-03-06 @ 20:08:29
Jag funderade på om jag skulle göra en egen kokbok, fylld med recept som är riktad för allergiker.
Jag själv är ju mjölk och laktos och gör även mat för Johans lillasyster Lovis som är glutenintollerant.
Har många gånger fått anpassa min mjölkfria mat med andra allergier så det kan ju vara spännande att börja med ett sådant projekt?!

Det hade väl varit till nytta för många. Många som är nya med allergier, ex. jag har varit på "förstabesöket" hos rätt många och då är de antingen lite klumpiga och använder ex. smör eller aromat i vilket inte blir så bra eller så är de överambitiösa och frågar om läsk är okej, eller om matolja är mjölkfritt.
Vissa saker är ju faktiskt självklart...för mig XD

Men hade det inte varit en kul ide? att kunna gå in i en bokhandel och köpa en kokbok då man hittar massor av recept på allergianpassad mat?! Självklart kan jag ju inte göra mat som proffsen men oftast vill man ju göra vardagsmat eller lite finare mat på ett bra sätt och kunna stajla till det lite om någon allergiker kommer på besök XD
Tänkte jag skulle klatscha till det och lägga in bilder också. Ex. jag kanske börjar imorgon, maten jag lagar, skriver in receptet i word, tar en bild när maten är upplagd och forsätter var dag (om det inte är samma rätt försås XD)
Om inte annat så kanske jag testar genom att lägga in alla recepten i bloggen, i en egen kategori och så kanske jag kan lägga upp det som bok senare?! man vet ju aldrig.

vad tror ni?

♥Lämna åsikt♥
Postat av: Rim♥

Gmn man kan alltid göra en test blogg ^^ ;)

Och Tack! :)

2010-03-06 @ 20:16:07
URL: http://rimaljaderi.blogg.se/
Postat av: chaya

jag skulle definitivt se det som en affärside!



Dock har jag ju redan lärt mig att göra recept som passar mig.. men jag skulle inte ha nått emot att få lite nytt att göra! Jag skulle le om jag såg den i en bokaffär, bläddra igenom och nästa dag skulle mamam komma hem med den inslagenXD

2010-03-06 @ 21:18:22
Postat av: Nina

Jag tycker det låter som en väldigt bra idé.... ett kapitel i boken kan ju handla om vilka produkter som är mjölk/laktos/glutenfria osv så att man vet vad man ska leta efter när man använder dessa recept. Kör hårt!

2010-03-07 @ 14:46:23
URL: http://mittlivsomcatty.blogg.se/

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0