~Solosång på vårkonsert~

2010-06-02 @ 19:17:37

haha jag och mina ursäkter men här kommer de i alla fall.

Jag är inte nöjd med hur resultatet blev, vissa toner blev inte rena.

Men, jag hade varit förkyld och ont i halsen hela den veckan, jag hade hostat rätt mycket dagarna före, övade bara en gång med pianot och det var en överraskning att bandet skulle vara med, de var så högljudda från mitt håll att jag inte hörde mig själv när jag sjöng vilket är rätt viktigt.

Låten är i min skarv och jag såg den som en utmaning. Jag var supernervös.

Jag vet jag kan mycket bättre och om man har lyssnat på mina tidigare uppspelningar så hör man att jag kan bättre. vid önskemål kan jag spela in den på nytt fast nutid utan fullsatt kyrka som lyssnar och med en bättre hals så får ni höra att jag kan bättre ♥

 

(FYI, en av tonerna är så illa att jag inte ens vet hur jag lyckades ta en sådan sne ton, men hade jag haft inspelningen från när jag sjöng jul jul strålande jul från julkonserten så hade ni fått gåshud, där var inte en enda ton fel)


♥Lämna åsikt♥
Postat av: Nina

Lite tips om mikrofonteknik: Håll den rakt framför dig istället för rakt ner så blir ljudet bättre. Och när du nyanserar din sång så reglera mikrofonen att du håller den närmare när du sjunger lågt och längre bort när du sjunger starkt, det blir snällare mot örat för den som lyssnar.



Men du sjunger jättebra considering halsont och hosta.

2010-06-03 @ 00:00:31
URL: http://mittlivsomcatty.blogg.se/

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0