~Yasuragi♥Part 4~

2010-01-06 @ 22:47:44
Fortsätter berätta om vår underbara vistelse i Yasuragi.

Efter sushiskolan (direkt) så var det dags att äta igen XD vi gjorde inget annat än att äta där känns det som, vi åt nu middag på teppanyaki där de hade då lagade maten vid bordet, tyvärr på grund av min allergi så gjordes inte min maten vid bordet men det var coolt att uppleva det iaf. Älsklingens mat var gjord vid bordet.

Tog många randombilder när han lagade maten, så ursäkta om det blir lite mycket på samma saker typ.

aptitretare: Misosoppa, Nigri och maki

Han förbereder omeletten, min tallrik var mer for show.

Omelett och lätt gravad lax.

Han berättade att det är c:a 270 grader i mitten av plattan och c:a 90 grader längst ut där tallrikarna är.

Förrätt: Japansk omelett med stekt gravad lax med en sås på. Jag fick en variant med shitake istället

Här blandar han gul lök, röd lök och champinjoner, det som är till vänster om den är vitlök som är marinerade i en blandning som legat och dragit sig i tre år O.O var lite chockad men tror det fungerar lite som vin, man låter ju det ligga länge innan druvan gett tillräckligt med smak, det lärde jag mig i en vingruva i Frankrike.

Full fart med matlagandet, han har hand om många saker samtidigt, lammfilé, svärdfisk, musslor, fikon, lök och svampblandningen, vitlök och tofu. fantastiskt.

Jag märkte här att han var på väg att tända eld på något så försökte ändra till film men hade redan tryckt och på grund av ändringen så blev kameran försenad...

Här flamberar han lammfilén, han använder Brandy som bränsle.

Men otroligt nog lyckades jag få en bra bild på elden ändå, andra gången han flamberade så hann jag filma.

 

 

Varmrätt: Stekt Lammfile, stekt fikon, svamp och lökblandning, stekt lime och teriyakisås

Mellanrätt som vi specialbeställde:

Tempura

Det var verkligen jättemycket mat. Vi var så mätta att när efterrätten väl kom så vi glömde ta kort på det, det var fint dock så väldigt synd.

Efterrätt: ugnsbakad choklad med hallon och något annat jag glömt vad det var, vi har tyvärr ingen kopia på denna menyn. Jag fick cocos- citron- och mangosorbet.

 

Efter maten tog vi en lång promenad i hela Yasuragi och såg oss omkring, vi tog kort som vi missat att ta, upptäckte en sak jag så gärna ville testa men jag glömde det på nyårsafton, ångrar det verkligen!!

Man skulle knyta sina nyårsönskningar här..

 

Vi hade verkligen en underbar resa i Yasuragi och vill tipsa andra par om denna resa, man får behålla sin yukata som minne ^.^


♥Lämna åsikt♥
Postat av: Nina

Najs att ni fick behålla Yakatan!

2010-01-07 @ 14:35:20
URL: http://mittlivsomcatty.blogg.se/

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0