~Yasuragi♥Part 1~

2010-01-05 @ 12:36:05
Nu ska jag som lovat lägga upp bilder och berätta om min och min sambos underbara tre dagar i Yasuragi Hasseludden i Stockholm.

Mer information om priser och rum kan ni hitta på www.yasuragi.se

Vi sprang i princip (notera jag hade på mig högklackade stövlar för det var de enda fina vattentäta skorna jag hade, de andra gick sönder på julafton T_T) till buss-stationen och var minuter från att missa bussen @.@ var så stressad!! Jag har ingen tolerans mot stress när det gäller att man ska hinna med tåg/buss eller avtalade tider.

Vi fick tyvärr inte sitta bredvid varandra på bussen men som tur var var mitt batteri till min dator fullt så vi kunde sitta lite vid internet på bussen eftersom de har gratis tillgänglighet på WiFi på bussen.

I Stockholm så råkade min älsklings ena nagel sönder, det blödde hyffsat kraftigt så vi fick ett plåster av dem från pressbyrån, det var väldigt snällt. Vi fick stå i lång kö på T-Centralen för att kunna ordna med biljetter till buss och tunnelbanan. Vi var oense hur vi skulle ta oss dit då vi båda hade olika uppfattningar.

Vi hann med Tunnelbanan men missade bussen för vi gick vilse och en otrolig omväg. Tyvärr har jag inga bilder på detta då kameran inte fungerade just då, det var först på Spa't som vi fick fart på den.

Vi skulle åka med buss 444 och gå av i Orminge Centrum, där byter man till buss 417, Vi hade typ 10 minuter på oss så jag sprang in för att köpa batterier. De var jättesnälla, fast jag kände mig som en tjuv nästan XD, Jag fick gå in i butiken, hämta batterier och betala i förbutiken, efter kassorna. Jag var så stressad och försökte skynda efter hon som jag skulle betala hos så råkade ta AAA istället för AA. *sigh* Det var bara att springa in igen, be om ursäkt och be att få byta, trodde de skulle hämta nya batterierna men de tog kvittot och batterierna och sa jag skulle bara gå in i butiken och hämta dem och sen gå... Kände mig verkligen som en tjuv men jag hade ju betalat för dem.. Visst jag förstår de är så ärliga i Japan men kom igen, jag trodde aldrig att det skulle vara så i Stockholm, eller så har jag ett enormt ärligt ansikte...
...Yeah right XD


När vi gick av buss 417 så var det en liten promenad på ca 6-8 minuter uppför en backe, det var flera som var på väg till Yasuragi också så vi var flertalet som gick som en lång rad dit.
Foaljen var vacker och det stod en man som bugade sig och gav oss nyårsprogrammet, Han var vänlig, Jag fick två när jag bara sa min sambo glömde ta en XD det var snällt ändå ^.^
Vi stod i kö och när vi kom fram kom jag på att vi inte hade bokningsnumret på oss men det räckte med våra namn så ordnade de allt. Vi hade beställt Ryokan vilket var lite finare rum, det finns bara 3 av dem på hela stället, man har en egen värd som tar hand om allt så vistelsen blir den bästa.
De sa att de skulle ringa vår värd och vi fick sitta på bänken och vänta, jag kände hur paniken ökade jag är inte van vid att bli så uppassad, De kom fram och berättade hon var fast i trafiken och skulle tyvärr bli sen, de gjorde tyvärr inte min panik bättre genom att ta vårat bagage och erbjuda oss valfri drink i baren tills hon kom, Johan sa att han gärna ville ha kaffe och jag stammade ynkligt fram att jag gärna tog lite te.

Jag försökte få kameran att fungera och tog några fotografier;

En jättefin lounge ^.^ Har en bättre bild på gong-gongen men kan nämna den är Tibetansk.

Vi satt på en sån bänk, det var mysigt att se all snön på balkongen.

Masae-san kom strax därefter och hon plockade ihop våra jackor och så gick vi till vårt rum.

Vårt Rum hette Megumi - Tecknet de hade för Megumi betydde "God Bless"

Har lite bilder men vissa kanske har lite knasig kvalite eftersom ljuset inte är den bästa och kameran ville oss bara ont de två första dagarna XD Bråkade hela tiden.

Nyfikna på vad som är inuti?!?!?! Bredvid dörren står det Ryokan Megumi.

Tog detta kortet för att visa hur planlösningen var, till vänster är våra sängar och ett litet bord där man kan sitta och äta, där hade de förberett champanj och snax. Till höger är "vardagsrummet" Där fanns stereo med avslappnande musik och en tv som vi inte använde. En minibar, rött vin och ett kassaskåp man kunde ha värdesaker i, de hade verkligen tänkt på allt. Om man vänder sig ett kvarts varv kommer man till;

Hallen mot badrummet! De japan-inspirerade väggarna var skjutdörrar till garderob där de hade ett element man kunde ta fram om man frös, fast elementen fungerade så bra ju ^.^ Mittemot garderoben så var två toaletter med golvvärme som var jättemysigt!!

Lite småstökigt badrum XD "förrummet" i Badrummet, man kände sig verkligen som en royalty.

Går man in och genom ett typ valv (väggarna syns vid spegeln) på vänster sida så kommer man till badet;

Så ser det ut när man njuter i badet, det är vårt privata bad, vi badade aldrig i hotellgästernas gemensamma bad, men hur kan man när man har utsikt över vattnet från panorama fönstrena i vårt bad XD

Min älskling la sig och kopplade av innan middagen, det kommer märkas jag tar mest bilder men jag gillar att fotografera. Sängarna var jättemysiga. De små korgarna vid kanten är de man tar med sig till badet, handduk för håret, handduk för kroppen och handuk för att koppla av om det är varmt, dvs man fuktar den med svalt vatten och lägger den om nacken och axlarna för att bli lite svalare om man är i varma källan. Det var iaf så jag uppfattade att man skulle göra.

Japaninspirerade väggarna är också skjutbara så man kan se den vackra utsikten♥

Annan del av vardagsrummet

Sikt från vardagsrummet till andra rummet.

Champanj och tilltugg de hade förberett.

Fortsätter snart i Part 2!!


♥Lämna åsikt♥
Postat av: Nina

Rummet såg ju ut som värsta lyxlägenheten ju!! Jag vill också åka dit!!!

2010-01-05 @ 16:26:25
URL: http://mittlivsomcatty.blogg.se/

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0