~Telefonförsäljare~

2010-01-24 @ 19:32:45
Nu vill jag först berätta, jag har en vän som arbetat som telefonförsäljare, MEN det var annorlunda, det var inte som de som ringer och förpestar en utan att man själv får ringa upp. Jag lägger definitivt inte in henne bland dessa.. bara så du vet gumman ♥ Vill inte göra någon ledsen.. så om någon annan arbetar med detta så är jag inte någon som ser ner på yrket, dock stör jag mig när de ringer. Jag själv är med i Nix så jag får väldigt sällan dessa samtal men försöker lösa det på snyggt sätt, ex. Tyvärr är jag inte intresserad, dessutom är vi med i nix. Då brukar de be om ursäkt för de störde och då svarar jag nästan alltid, nä det är lungt, bättre lycka nästa samtal.
När vi inte var med i Nix försökte jag lägga över samtalen på min sambo XD han gillade det definitivt inte men han har lite lättare att inte vara naiv och tänka på den andra personens känslor, han är absolut inte dum, men lite mer rak på sak *rodnar lite*

Jag hittade denna också på www.lista.se

"Tillhör du de 10% av svenskarna som inte nixat sig än, och därmed får telefonförsäljningen att fortsätta finnas? Då är du faktiskt skyldig att göra tillvaron svårare för de jävlarna genom att sätta dem i retoriska återvändsgränder. Använd med fördel nedanstående tips. Saxat från boken Telefonförsvararen av Robert Aschberg.
  1. 10

    Kategori: Vetgiriga kunden

    Du ÄLSKAR ju telefonförsäljare, gu vad kul! Men du har många frågor. "Alltså, om du skulle jämföra den här produkten med era, säg, fem värsta konkurrenter? Om vi tänker i slitstyrka, pris/performance, servicevillkor och sådär. Hur skulle det se ut då? Och förresten, uppfyller den alla EU-krav?"

  2. 9

    Kategori: Relationstrassel

    "Jag misstänker... (sänk rösten)... att min partner har sex med djur. Vår hund. Vet du om en veterinärer kan kolla sånt?"

  3. 8

    Kategori: Kan vi inte bara prata en stund?

    "Du har ju jobb och så... Vad är det som får dig att vilja leva i 40 år till? Gå till jobbet varenda dag, jävla skit. Jag menar, vad är det som egentligen är kul, om man tänker på saken? Sex är kul tills man är 40-50 år, då är alla tjocka ändå. Vad är det för mening egentligen? Med allt? Va?"

  4. 7

    Kategori: Fan vad bra att du ringde

    "Visst, jag är intresserad, men hjälp till först här: Sitter du framför en dator? Bra! Kan du kolla någon som är jouröppen och säljer fiolsträngar nånstans i närheten av Rådmansgatan? Jag har en konsert om 45 minuter, men nån jävel har knipsat av dem allihopa! Just det, det måste vara sensträngar förresten!"

  5. 6

    Kategori: Vänta, jag ska bara

    "Vänta, jag sitter här på Fredsgatan 12 med några kunder, jag ska bara äta klart avsmakningsmenyn." (Sedan säjer du högt och tydligt "Det är en förtjusande liten säljarmänniska här på tråden, är det någon som vill köpa något?". Smattra med plastkorten i bakgrunden.)

  6. 5

    Kategori: Förstör försäljarens fokus

    "Nej, vi kan inte prata just nu, vi tittar på nyheterna. Har du inte hört? Tre bussar i Göteborg blev precis bombade, och de misstänker terrorister. Dödssiffran är oklar, men de befarar hundratals."

  7. 4

    Kategori: Skuldbeläggning

    Snyfta ibland. "Du ringer faktiskt lite olämpligt, jo. Vårt sommarhus har precis blivit utsatt för ett inbrott och mordbrand. Jag väntar på samtal om huruvida något av familjens samling av foton har överlevt. Annars har jag inga minnen kvar av mina barn..."

  8. 3

    Kategori: Du är galen

    Skratta åt allt som telefonförsäljaren säger. Börja med små fniss, när du svarar och när försäljaren säger sitt namn, och stegra det gradvis till långa asgarv som avbryter försäljaren ibland. Se hur lång tid han/hon håller ut, och försök slå ditt personliga rekord. Bra om du ska göra det här är att ha toleranta grannar.

  9. 2

    Kategori: Du har redan något mycket bättre

    Telefonabonnemang: "Tja, vad kan du erbjuda? Jag testar redan Telia Sextiogruppen. Det är en hemlig testprodukt som inkluderar fasttelefoni, mobiltelefoni, mobilt bredband, 3G, TV och inbjudan till branschfester. 150 spänn i månaden. I två års tid. Just det, allt gäller till samma pris utomlands också. Hur står sig ert erbjudande mot det?"

  10. 1

    Kategori: Anfall är bästa försvar

    Försök värva telefonförsäljaren till din egen telefonförsäljningsfirma. "Naturligtvis måste vi prata mer om era fantastiska telefonierbjudanden, men hörrödu. Alltså jag driver faktiskt "Scandinavian Teleperformers" - har du hört talas om oss? Vi är nordens mest snabbväxande callcenter! Vi har branschens högsta löner och ett utmärkt bonusprogram. Är du intresserad av att höja din lön, måhända?""





Enligt min syn så tror jag att nummer "1" skulle gå lite fel, om personen säger ja ingår man i ett muntligt avtal om anställning, detta kan gå hemskt fel.. jag tror mer på att lämna över telefonen till barn eller typ farmor/mormor. Min sambos pappa lämnade över telefonen till deras lilla flicka, älsklingens söta lillasyster Lovis, hon började prata med dem och fråga en massa saker, så sött ♥ Dock så kan de ju inte ingå i avtal med barn då man inte får lov att ingå i avtal förrän man är 18 så det är helt okej och till slut lägger man ju på XD

♥Lämna åsikt♥
Postat av: Nina

Haha...En del grejer i den där listan skulle nog kunna funka. Ska testa nästa gång jag får en telefonförsäljare på halsen. Undrar om grejerna funkar när man träffar en Phonehouse-försäljare på stan som vill erbjuda ny telefon och abbonemang. Hmm...Tål att testas!

2010-01-24 @ 22:42:24
URL: http://mittlivsomcatty.blogg.se/
Postat av: chaya

finns ett ännu snabbare sätt att bli av med telefonförsäljare^^



"Moshi moshi?"

min japanskalärare här i sverige berättade att när de ringde och de pratade japanska la de på utan att säga hej då ens en gång!



riktigt fräckt egentligen...



men det FUNGERAR!

Testade själv.



så här var vårat samtal i mammas telefon;



"Hai" svarade jag av vana från mobilen...

"Hej, jag ringer från ...blabla.."

"ah, dare da?"



Tuuuuuuuuut.



se fungerar!

2010-01-25 @ 01:38:13
URL: http://chayachan.blogg.se/

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0