~Liten återblick~

2010-01-23 @ 21:13:14
Blev lite sugen att visa lite bilder ifrån mina resor till underbara Tokyo


Vi har haft lite som tradition att besöka detta templet ^.^

Jag vet egentligen vad det heter men har fått tillfällig minnesförlust, älsklingen har bättre minne med sådana saker.. Men jag vet det ligger i närheten av Ueno ^.^

 

Lite halvtaskig bild men mitt älskade Akihabara ♥

 

Tora no Ana, till vänster är "killavdelningen" kan man säga *fniss* och till höger är ett maid café som heter "café with cat" och ovanför är "tjejavdelningen". Om ni ser på animen Doujin work så förstår ni er på serien ^.^

 

Hittade denna platsen precis utanför "K-Books" det är precis utanför en av utgångarna från Akihabara stationen.

 

En väldigt vacker gång som ledde till Ueno Koen ^.^ dvs Ueno-parken.

 

Vi hittade ett litet tempel där de hade denna lilla memoir uppe, det är ett oljeljus som är tänt inuti duvan, det är ett monument för att hedra de som dog i Hiroshima.

 

Vårt absoluta favorit maid-cafe ^.^ Ligger något kvarter ovanför hjärtat av Akihabara, underbart ^.^

 

Den kända korsningen i Shibuya ^.^ Vi tog en hyffsad bild härifrån, det är i en rull-trappa.

 

En jättehäftig glass min sambo åt i en restaurang, tror den hette "Dennis" Vi trodde det var hamburgerestaurang.. Jag själv kunde inte äta något som efterrätt så njöt av att se deras konstverk-glassar.

 

En fantastisk bild på solnedgången, vi är i det lilla planet på väg till Kastrup i Danmark från London.. Tyvärr hemresa.. det är alltis så sorgligt på vägen hem, men ganska trevligt att veta att man upplevt något fantastiskt och att man kommer uppleva det igen.

 

Det var lite bilder ^.^ Jag tror de flesta dock var från första resan, jag har inte de bilder vi tog på senaste resan tyvärr men ändå underbart att se tillbaka oavsett ^.^

Kan bjuda på fler bilder om så önskas.

 

Nu ska jag lägga mig och vila i sängen... jag har fortfarande väldigt ont i magen och tidigare har största problemet varit att stå upp men nu börjar sitta vara jobbigt.. lägger mig i sängen och ser vidare på min nya serie - Maria sama ga miteru.. kan dock hända jag lägger mig utan att titta på anime, dock finns det en chans att jag sover istället, men det hoppas jag inte för då förstörs min natt-sömn..


♥Lämna åsikt♥
Postat av: Nina

I SOOO wanna go to Tokyo!!

2010-01-23 @ 23:20:05
URL: http://mittlivsomcatty.blogg.se/

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0