~Kawaii japansk mat~

2010-01-09 @ 13:09:08
Tittade runt lite på Alafista och hittade en sektion jag verkligen gillade där de har lagt upp lite bilder på mat de har gjort så det blivit sött ^.^ Tänkte dela med mig av några av de bilderna de hade med.



Sjungande Shumai stod det, tycker de var söta
men enligt wikipedia så är det en traditionell kinesisk dumpling som inte såg särskilt aptitretande ut på bilden.


Pokemon bakverk, jag skulle gissa detta är mestadels gjort på mandelmassa så det är nog rätt så "lätt" att göra det hemma, tricket är väl att inte färga ner sig själv med karamelfärg.


Riktigt sött och häftigt, en panda tårta.
Först gör de en chokladkaka och spritsar på chokladkräm och sen använder grädde för att dekorera det vita.
Så sött och så gulligt och jag vill bara testa ♥


För er som älskar Tonari no Totoro så skulle jag rekommendera dessa starkt.
Detta är ägg som man har gjort små totoros med ♥
På Alafista så lämnade de denna länken Bentofactory för att kunna göra dessa små juveler själv.


Så otroligt söta pingviner, vad jag kan se har han använt sig av ris, nigriblad, körsbärstomater, tror näbben är ett slags oranget godis eller en bit väldigt ljus morot.
De gröna som sticker upp och ser ut som rör är grön pasta (ja det går att hitta i sverige), han har dekorerat även med broccoli, blomkål och tror det är risbollar fast av fullkornsvariant också.
Tomtemössan vet jag inte riktigt vad den är gjord av men vill man ha en sån skulle jag rekommendera att använda marsipan.


Hittade denna på en annan sida som jag tyvärr råkade stänga ner men har för mig det var samma länk som visade hur man skulle göra mini totoros.
Fantastiskt, katt-bussen eller som jag brukar kalla den - Neko bus-su ^.^
Vad jag ser så är det fullkornsris, noriblad, marsipan tror jag de använt, lite grön sparris, stekt bacon och köttbullar. Även lite broccoli verkar ha använts. undertill verkar de ha använd grön-sallad.

För att göra en riktigt söt bento så tipsade hon om att man skulle göra en skiss på vad man tänkt sig och utgå ifrån den vilka möjligheter man har.

♥Lämna åsikt♥

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0