~Hemma igen~

2010-01-13 @ 20:30:28
Äntligen hemma, fast har varit hemma ett tag.
Har handlat, lagat mat, gått ut med Kaworu och tagit lite kort på lite saker jag köpte.

Har precis ätit klart, tittar på Mamotte Shugogetten

http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=922

Namnger anime samtidigt, Johan har förberett nästan alla filerna så jag kan göra arbetet lättare ^.^ *glad*

Hehe huvudkaraktären är så klumpig.

 

Här kommer lite bilder på vad jag köpte idag ^.^ och bentolådorna jag glömde lägga in (gomen!!) Samt på mitt nya mobilsmycke jag gjort själv av ett gammalt halsband.

Första bento-lådan jag gjorde till Johan.. SKA vara Totoro (inge bra T_T) och ett försök till de äggen som jag har på bild lite längre ner. och sen köttbullar, gurka, morot och broccoli.

Vi hade väldigt lite grejer till att göra maten.. vår kyl är ofattbart tom >.<

Så här ser lådan ut, tyvärr lite kalkfläckar som syns, gomenasai.

Köpte den i Japan för 525 yen ^.^, finns en underbar butik precis vid minami-senju där nästan allting bara kostar 100 yen ♥ Det är flertalet butiker, men bara en av dem är hundrayensbutiken.

 

Här är min låda, lite mindre.

Så här fin blir den när den är packad och klar!!

Köpt med en annan "riktig" bento-box i butiken Sunai i Stockholm.

 

Hello Kitty-plåster ^.^

Öronmuffar ^.^ bara 10 kronor på Coop Extra här i Eslöv ♥

De är underbart mysiga faktiskt ^.^

Hittade denna på 10-kronorsavdelningen också, det är en magnet-whiteboard.. tyckte texten var så söt på den ^.^ Rätt så söt faktiskt!!

 

Mobilsmycket jag gjorde själv av ett gammalt halsband. Egentligen ska det vara en drake som slingrar sig runt en glaskula men den har försvunnit så är bara draken kvar ^.^

 

Nu ska jag duscha ^.^ Tog tid att skriva inlägget. Mycket att fixa samtidigt.


♥Lämna åsikt♥
Postat av: Nina

Jag vill också göra bento-lådor!!



Hihi! Jag har planerat att packa ner Hello Kitty-plåster i min brudväska på bröllopsdagen ifall jag får skoskav av brudskorna.

2010-01-13 @ 22:45:36
URL: http://mittlivsomcatty.blogg.se/

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0