~Heja blåbär och stackars råttor~

2010-01-24 @ 19:46:37
Jag hittade denna text genom aftonbladet..

Den säger att blåbär är nyttigt om man vill gå ner i vikt, jag blir glad om detta stämmer eftersom jag har MAAAASSOR av blåbär i frysen ♥

Men jag tycker det är hemskt att de har gjort undersökningen på råttor, fast om de bara äter blåbär tillsammans med sitt foder så gör det ju inte så mycket, då plågas de ju inte... om de inte blir dåliga i magen av det.. förhoppningsvis inte.

"Vill du minska ditt midjemått? Öka intaget av blåbär!

En färsk amerikansk undersökning, som utfördes på råttor, visar att blåbär har en sådan effekt. Råttor som fick så mycket blåbär per dag att det utgjorde två procent av deras kost, hade efter 90 dagar mindre av det farliga magfettet runt midjan än råttor som inte hade fått blåbär. Dessutom hade de blåbärssmaskande råttorna hälsosammare kolesterolvärden."

Kanske ska äta lite blåbär till frukost var dag XD

♥Lämna åsikt♥
Postat av: Nina

Men sen är ju frågan hur lik råttornas matsmältningssystem är våran och om detta fungerar på människor...

2010-01-24 @ 22:45:12
URL: http://mittlivsomcatty.blogg.se/
Postat av: chaya

du kan börja äta blåbär i alla fall, motverkar demens!



Och de är jättebra för minnet redan i ung ålder med. Mirakelbär de där små blåa sakerna^^

2010-01-25 @ 01:32:45
URL: http://chayachan.blogg.se/

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0