~Sen kväll med tidig uppdatering~

2010-02-07 @ 08:28:23
Jag hann inte uppdatera igårkväll. Umgicks med lilla Ebba!! Vi bakade chokladmuffins, har tänkt göra dem till cupcakes idag. Jag är uppe tidigt för ska snart till kören och sjunga i kyrkan... Dock har jag inte så höga förväntningar idag, brukar vara lite väl kyrkligt sådana här dagar.

Igårkväll blev inget mer spelande men Ebba hade bara sett Harry Potter 2 och Harry Potter 3 så vi såg Harry Potter 1. Hon är så gullig, hon ville se med svenskt tal fast också svensk text, hon är jätteduktig på att läsa och älskar att läsa, hon vaknade lite nu när jag gick upp och har redan varit nere för att hämta sin bok och ligga och läsa.
Första gången jag såg den på svenska och fy vilken dålig översättning, de lägger in en massa "nya" ord som Engelskan inte använder, de är ganska pryda i sitt sätt att prata så man blev lite överraskad.
Dock skrattade jag nästan ihjäl mig, översättningen i talet är inte detsamma som texten. Ex. i början av filmen så säger Hagrid "Dry up you great prune" och texten var "håll tyst din tölp" och talet var "lägg av din stora fåner"
Undrar vilket som är mest rätt XD

Sitter och äter frukost!! Än så länge blåbär men ska snart ta lite varmt nybakat bröd

♥Lämna åsikt♥

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0