~♥Ohayou♥~

2010-02-01 @ 09:53:24
Måndag idag, har tyvärr inte jobb ännu men ska njuta av en underbar frukost med älsklingen, har precis varit ute med voffsingen och ska nu äta blåbär, kokt ägg, mandarin-äpple-apelsin juice och macka ^.^ Riktigt näringsrik.

Igår hände inte mycket mer varav jag inte bloggade ytterligare.

Dock talade jag med en väninna angående Ninis möhippa ^.^ det var också ett överraskande samtal.
Det bidrog dock till en liten diskussion angående vad en möhippa är och vad den står för. Jag och älsklingen diskuterade, egentligen så ska detta vara sista dagen som kvinnan och mannen verkligen kan släppa loss.. men eftersom ingen av oss är särskilt vilda så blir det ju inget direkt utskämmande och en massa sprit. Då kom ifrågasättandet, kommer man ångra att det blev "lugnare" senare?!

Om jag gifter mig och har en möhippa så vill jag nog skämmas ut eftersom det är det som vi tyckte var skoj i gymnasiet, jag och chaya satt en gång på stationen och lekte "klappramsor", vi skämdes inte, vi hade jätteskoj.

Men sen måste man verkligen ta hänsyn till hur ens vänner önskar. Alla gillar inte att klä ut sig, alla gillar inte att göra skämmiga saker. Men det fick mig bara att bli fundersam ^.^

♥Lämna åsikt♥
Postat av: Nina

Att möhippan är sista dagen som mannen och kvinnan kan släppa loss innan dom gifter sig är ett amerikanskt påfund. Enligt svensk gammal tradition är möhippan till för att fira med sina närmaste vänner att man ska gifta sig. Och förr fanns det både manliga vänner och kvinnliga vänner med på möhippan. Och möhippan har alltid varit ett tillfälle att fira att jag ska gifta mig. Jag kan go crazy vid andra tillfällen.



Jag har förresten ångrat mig: Jag vill inte bli utklädd! Om det inte är sex and the city-tema förstås, men då är man ju ändå gorgeus så då gör det inget...

2010-02-01 @ 10:56:16
URL: http://mittlivsomcatty.blogg.se/
Postat av: chaya

Eller när vi satt mitt i en rondell och begravde sprängda ballonger^^



Eller när vi lekte spårvagn.



Och inte en droppe alkohol i blodetXD

2010-02-01 @ 13:59:03
URL: http://chayachan.blogg.se/

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0