~Det ni inte visste om Harajuku~

2010-02-06 @ 09:15:03

Harajuku är känt för att vara den gata som är fylld med mest klädesbutiker i hela Tokyo, det är lite billigare kläder och alternativa stilar som goth, lolita, punk men även modeinriktat osv. Allt finns för alla!!
Det finns mängder av gulliga caféer och det är en underbar stämning. Jag har själv köpt lite kläder där.

Det ni inte visste är att de alternativa klädesbutikerna är drivna av...



...Äldre kvinnor som är över 50!!!

Ja ni läste rätt!! Älsklingen köpte en jättesnygg och häftig skjorta fylld med kedjor, säkerhetsnålar, massa texter som är satta på tyg osv. Kvinnan som sålde dem var ca 70 bast. Helt vitt hår och väldigt gammalmodig i sitt eget utseende, men de som säljer kläder i Harajuku är oftast designer för sina egna kläder. Detta var fallet. Hon sålde mycket kimonos också, jag hade en yukata jag köpt på Uniqlo i Ueno distriktet, så jag var ute efter ett par strumpor till sandalerna eftersom jag fått blåsor på fötterna.. Blev lite ledsen då, jag hade förhoppningen att titta på skor i Harajuku men hon mätte min fot och tittade på en lista och sa med lite skratt i tonen att jag hade barnstorlekar i mina fötter. Det gjorde mig ledsen eftersom jag tänkte att om jag någonstans skulle kunna hitta 34/35 i fina vuxenskor så skulle jag hitta det i Japan.

Ska leta upp mina japanbilder på älsklingens externa hårddisk och lägga upp ^.^ Har massor att visa om ni är intresserade ♥

♥Lämna åsikt♥

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0