~Tips inför Japanresa~

2010-04-03 @ 11:44:17
Jag är alltid tidig med att planera våra resor. Vi har planer på att åka till Japan 2012 och jag har redan börjat planera lite XD Tänkte dela med mig med tips för de som är nyfikna.

Först kollade jag upp lite med Ghibli museumet som tydligen är stängt på torsdagar, här hittar ni en beskrivning hur man köper biljetter genom Lawson.

Sen vill jag gärna se Mount Fuji och kollade upp lite på nätet och såg att om man åker till Hakone så kan man se Mount Fuji. De är precis vad Foki och Ricky gjorde. Dock vet inte jag om någon av oss kommer ha körkort. Så därför kollade jag upp hur man åker med tåg.

Detta är snabbaste och dyraste varianten, kostar ¥3430 ca 260 svenska kronor i dagens valuta. Man tar sig från Tokyo - Tokaido Shinkansen Kodama tåget från Tokyo till Odawara. Sen byta till Hakone-Tozan linjen för att ta sig till Hakone-Yumoto. Sista åkturen tar ca 1 timma.
Sen kan man se här på olika Hot springs i Hakone.

Fler tips kommer ♥

♥Lämna åsikt♥
Postat av: Nina

Men du...om jag och Ola lyckas spara ihop pengar så att vi kan följa med så har ni ju iallafall en med körkort. :D

2010-04-03 @ 12:25:31
URL: http://mittlivsomcatty.blogg.se/
Postat av: chaya

Vi hade jättekul när vi skulle till muset. Man får INTE fotografera. NÅGONSTANS.

---YAY.---- not. det var jättehäftigt, kanske aningen litet, men en MASSA intressanta saker att titta på och historia. och vi kunde ju läsa vad det stod, lite långsammare än vad alla japaner sprang runt, men det gick!

2010-04-03 @ 22:15:38

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0