~Lite bilder och tips från möhippan~

2010-04-26 @ 10:50:45
Jag vill först säga att jag tänker inte lägga upp några bilder på personerna i sig då jag inte vill "hänga ut" någon.
Men har lite andra bilder ^.^

Jag hade som sagt världens kväll/natt/dag. Och tänkte dela med mig av lite tips som jag tyckte var riktigt fyndiga och som ni blivande brudtärnor kommer kanske ha nytta med antingen snart eller i framtiden.

Lunch : Förenklar det genom att säga sushi, men det är ju så mycket mer än bara det..

Njuter av champagne

Skall utsätta bruden för sminkning!!

Fina detaljer på stolen.


Tips nr 1.

Om man verkligen vill skämma ut bruden men vet att det inte skulle uppskattas kan man testa det vi gjorde, vi skämde ut henne inomhus innan vi åkte ut till hjärtat i Malmö.

Photoshoot i underkläder, hon skrattade väldigt mycket och bjöd på sig själv.

Senare när vi väl åkte ut så hade hon på sig en klänning och en tiara, hon var väldigt fin i det.

Tiaran, köpt på glitter

Japanskt körsbärsträd de hade på trädgården ♥

Drinken de hade, själv tålde jag den inte.

Detta var min drink - Fanta XD kände mig som en 10 åring, men fick sådan ångest jag inte visste vad jag skulle dricka i slutändan.

 

Tips nr 2.

Efter vi varit på baren så tog vi oss till en studio där man kan spela in en skiva, man spelar tydligen bara in en låt på skivan men man får testa ett par gånger, det var superroligt!!!! Vi drack alla (inkluderat han som jobbade) champagne och hade så roligt. Vi skrattade, sjöng (i vissas fall skrek) och hade skitskoj.

Vi fick sjunga back up kör efter att hon fick spela in sin lead-song.

Efter skivinspelningen var vi tillbaka på baren, då fick jag en drink som gjorde mig......lite lullig kan man säga, den kallades Mojito (?!?! rätt stavat?) och det gröna är mynta och lime, tydligen var det rom i, den var verkligen jättegod........ och stark.

En bättre bild av Turning Torso.

 

Tips nr 3.

Precis bredvid Turning Torso finns det en galleria som HSB handhar. Där finns det flertalet restauranger, shopping, gallerier som sagt och mycket mer, det finns otroligt många våningar också.

Vi var på en restaurang som kallades Twisted Torso, de var en exklusiv restaurang, med rätt dyra priser, bara buffé-priset var på 279 kr per skalle. Men sen bjuder de ju på lite mer exklusiv mat (förutom för allergiker), tyvärr har de väldigt dåligt rykte, som att servicen är dålig och så vidare, men de som servade oss tyckte jag gjorde ett gott intryck. Om man går dit sent och äter så har man gratis inträde till nattklubben som hålls efter halv tolv, de skall egentligen starta klockan 12 men de var tidiga i lördagskväll. Då är det som disko så gillar man att dansa så skulle jag rekommendera det, samt om man har något speciellt att fira så kan man beställa champagne där en tomtebloss sitter i korken så det blir extra häftigt.

De hade fin belysning ovanför baren i restaurangen.

In mot restaurangdelen så har de vattenfall längs med väggen och fina växter. Det som glänser på väggen och ser lite skumt ut är vattnet som rinner.

Söt liten värmeljusstake.

Lax, barbequesås, vetebönor och grillade grönsaker (den gillade jag inte), ryggbiff och revben.

Detta var tyvärr det enda jag tålde så de ordnade en skål med grönsaker till mig:


Rödlök, tomat och ruccola sallad

 

Detta var möhippan hennes brudtärna ordnade och det var fantastiskt roligt. Dock lite kostsamt, för att dela på allt för bruden och drinkar och flera olika taxi så betalade vi alla 500 kr var, sen fick man betala för maten, jag drack te och åt buffe så jag betalade 310 för det varav de andra delade på flera flaskor med vin så de betalade 510 för det. Men det var ju för vi åt på en exklusiv restaurang.


♥Lämna åsikt♥

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0