~Dagens Ekonomitips~

2010-04-14 @ 09:46:24
Eftersom jag är utbildad ekonom funderade jag på att lägga upp lite tips som kanske underlättar för några.
Kan vara "löjliga" tips alla redan vet som att man bör ha lågenergilampa men sen samtidigt kan det vara tips så man får bättre koll på ekonomin i hemmet. Sen även sådant som har med moms, deklarationer att göra.

Mitt tips för idag är ett tips jag hjälpte en vännina med.

Om man ärver Aktier som har lägre värde än vid anskaffningsvärdet och du har en skattedeklaration framför dig, så skall du inte fylla i "K4" som denne heter. Man fyller bara i deklaration och anskaffningsvärde och marknadsvärde om du har sålt dina aktier, för när man ärver betalar man inte för dem.

♥Lämna åsikt♥
Postat av: chaya

mm, men om man tittade på morgon nyheterna igår: engergilampor är en hälsoriskt, de orsakar bl.a. hjärtflimmer. Så man ska försöka undvika att vara inärheten av dem och om man är det minst 30cm från dem.



Det är ju jättebra nu när sverige har bestämt att man inte ska tillverka mera vanliga glödlampor=S Vad duktiga vi är som inte har gjort någon koll på de nya!

2010-04-14 @ 10:18:21
Postat av: chaya

fast dagens tips var jätte intressant, tror inte många kände till det!

2010-04-14 @ 14:22:09
Postat av: simone

Smart där ;D

2010-04-14 @ 16:20:22
URL: http://fattybom.se
Postat av: FOTOGRABBEN.SE

Hej! Vad gör du?

2010-04-14 @ 20:34:34
URL: http://FOTOGRABBEN.SE

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0