~Dagens Ekonomitips~

2010-04-22 @ 15:41:41
Oj, jag tror minsann jag glömt uppdatera här.

Mitt råd idag handlar om hur man lättast kan använda sig av exceldokument för att hålla koll på sin ekonomi.
Tänkte lägga in lite bilder också från när jag själv gör det.
Siffrorna och hur det ser ut är bara hypotetiskt, har räknat på det vanligaste - att man har en bostadsrättslägenhet.

Ett av bottenlånen räknas som bunden och ett av dem rörligt, jag drog ner lite på vilket lån man hade, hypotetiskt lån skulle vara kring 600 000 kr om jag har räknat rätt. vi har ett lån som är lite högre så har tagit lite lägre siffror. Och bor man i lägenhet brukar också hyran bli lite lägre därav 3000 kr.
Om ni undrar varför de räntor som inte är bundna är samma i tre månader är för att den rörliga räntan brukar oftast vara "bunden" i 3 månader och sen räknas den om och toplånet blir oftast lägre pga att man amorterar bort den, oftast brukar man välja att bara amortera bort toplånet först med tanke på att den räntan oftast är på 5%. Vad det gäller räntorna har jag räknat på rätt låga räntor för det är så läget ser ut just nu.

Markera de du vill skall räknas ihop och tryck på AutoSum (∑-tecknet)

 

 


♥Lämna åsikt♥
Postat av: chaya

Vet du vaa! det var ett jättebra tips! Nu gäller det bara att lära sig det programmet... vill du ge mig snabblektioner i utbyte mot lite ps teknik kanske?

2010-04-22 @ 15:59:50
URL: http://chayachan.blogg.se/

♥Lämna din åsikt här♥:

Namn:
♥Kom ihåg mig♥

♥E-postadress♥: (publiceras ej)

URL/♥Har du blogg?♥:

♥Åsikt♥:

Trackback
RSS 2.0